ZIMOWA WĘDRÓWKA OGNISKA BŁ. MATKI TERESY Z KALKUTY – ZATOKA PUCKA

Kto wybiera się pod koniec lutego nad morskie wybrzeże, by wędrować z plecakiem kilkanaście kilometrów? Tylko przewodniczki ze Skautów Europy! A tym razem szefowe z Ogniska bł. Matki Teresy z Kalkuty z 2. Hufca Garwolińsko-Pilawskiego.

Wczesną sobotnią porą wyjechałyśmy pociągiem z Warszawy i po zaledwie trzech godzinach byłyśmy już na Dworcu Gdynia Główna. Stamtąd przejechałyśmy koleją regionalną do Mrzezina i właśnie tam rozpoczął się nasz pieszy szlak do Pucka. Wyznaczeniem trasy i orientowaniem mapy zajmowała się Marysia Wawer, więc nie było mowy o tym, że się gdzieś zagubimy! Maszerowałyśmy prężnym krokiem, śpiewając ulubione harcerskie i przewodniczkowe piosenki, co stwarzało niepowtarzalny klimat. Przez kilka pierwszych kilometrów droga wiodła przez miasteczko i lasy, ale w końcu… Jest! Morze!

Aż zapierało dech w piersiach! I tak zachwycone pięknem natury postanowiłyśmy nie tracić tego widoku z oczu i wędrowałyśmy wzdłuż wybrzeża. Choć czasem konary drzew utrudniały nam przejście, wiatr niemiłosiernie wiał, a słona woda próbowała wedrzeć się do naszych butów, to dzielnie dawałyśmy sobie radę. Po wzmocnieniu się ciepłym posiłkiem ruszyłyśmy dalej, odmawiając różaniec. Podczas wędrówki morskim brzegiem niesamowicie odczuwało się bliskość Boga w Jego stworzeniu. Gdy słońce było już za horyzontem, dotarłyśmy do „Przystani miłosierdzia” – parafii pod wezwaniem św. Faustyny Kowalskiej w Pucku, gdzie zostałyśmy serdecznie przyjęte przez tamtejszych księży. Po rozlokowaniu i zrobieniu kolacji Karolina poprowadziła przygotowaną wcześniej dyskusję na temat kobiecości w skautingu. Nie zabrakło też elementu rozrywkowego – ćwiczyłyśmy swoją spostrzegawczość, grając w „Prawo Dżungli”. Po tak obfitym we wrażenia dniu szybko zasnęłyśmy.

Niedzielny poranek rozpoczęłyśmy śpiewem jutrzni. Po zjedzeniu śniadania uczestniczyłyśmy we Mszy św., czynnie włączając się w liturgię. Kolejnym punktem była konferencja prowadzona przez wikariusza puckiej parafii, ks. Mateusza, na temat kobiecości w Biblii. Po jednej z Mszy św. poprowadziłyśmy spotkanie dla osób zainteresowanych skautingiem, podczas którego krótko przedstawiłyśmy, czym jest skauting, jak działa i jak wiele znaczy w naszym życiu. W drodze powrotnej do Warszawy zahaczyłyśmy o Gdańsk, gdzie Agata Słomska doskonale wcieliła się w rolę przewodnika po najciekawszych miejscach tego niezwykłego miasta.
Wróciłyśmy do swoich domów z podładowanymi pozytywną energią bateriami, szerokim uśmiechem na twarzy i niedającymi się z niczym porównać wspomnieniami!